גיר לפיאט דוקטו

גיר לפיאט דוקטו – כל מה שצריך לדעת

פיאט דוקאטו – הרכב המסחרי הפופולרי בישראל, ידוע בזכות ביצועים איכותיים, לצד סגנון המתאים לכל משימה. במאמר הבא, נסביר לכם כל מה שצריך לדעת לפני שתבחרו גיר לפיאט דוקטו. 

שיפוץ גיר לפיאט דוקטו – כיצד הוא אמור להתבצע?

שיפוץ גיר לפיאט דוקטו קודם כל אמור להתבצע בצורה מקצועית. כמובן שהשיפוץ אמור להתבצע רק על ידי מכון גירים מורשה. מעבר לכך, חשוב מאוד לשים דגש על בחירת מכון גירים עם ניסיון מוכח בתחום. רצוי לבחור מכון אשר מספק ללקוחותיו שירות מקיף, בין היתר עבור תיקון של תיבות הילוכים מכל הסוגים. בנוסף, אצל מכון מקצועי תוכלו גם לקבל אבחון תקלות מדויק באמצעות מכשור חדשני. אצל מכון גירים מקצועי תקבלו שיפוץ מקיף של מכלול הגיר, כמובן בהתאם לדגם הרכב הספציפי שלכם.

מה שיפוץ מקיף כולל?

  • החלפת דיסקיות
  • החלפת גלגלי שיניים
  • החלפת מיסבים
  • החלפת שמנים + פילטרים (במידת הצורך)

איך יודעים שהגיע הזמן לשפץ את הגיר?

חשוב להדגיש כי שיפוץ גיר לפיאט דוקטו זהו תהליך די מורכב, ולכן עלינו לדעת קודם לכן כיצד לזהות שעלינו לעשות זאת. הנה כמה דוגמאות למצבים בהם נרצה לשפץ את הגיר:

  • החלקה – לעיתים, הרכב עלול להחליק בהילוכים. ייתכן גם כי ההילוכים לא יעבדו בצורה חלקה, או אולי אפילו יקפצו. מקרים כאלו בהחלט מעידים על כך שהגיע הזמן לשקול שיפוץ גיר או אפילו החלפה. 
  • רטט – רטט מהגיר הוא בהחלט סימן לכך שעלינו לשקול לשפץ או להחליף אותו. במיוחד כאשר מדובר ברטט אותו אנו מרגישים בזמן בלימה.
  • דליפות – עוד סימן נפוץ הוא מקרים שונים של דליפות שמן מהגיר. חשוב להדגיש, דליפות כאלו עלולות לגרום לירידה במפלס השמן, שמובילה לחימום יתר של הרכב.

למה להחליף לגיר מיבוא ולא לשפץ?

לעיתים יהיה עדיף להחליף גיר לפיאט דוקטו במקום לשפץ אותו, וזאת בשל מספר סיבות עיקריות. קודם כל, חשוב להדגיש כי טיפול שיפוץ בדרך כלל יהיה יותר זול מהחלפה לגיר חדש לגמרי, אך הוא לא יהיה הכי אמין. מעבר לכך, לא תמיד נוכל למצוא זמינות גבוהה של גיר לפיאט דוקטו, בטח כאשר מדובר ברכב מסדרה ישנה יותר. 

שמירה על גיר לפיאט דוקטו

אחרי שתעשו את החושבים שלכם האם כדאי להחליף את הגיר או בכלל לשפץ אותו – כמובן שעליכם להבין איך לשמור עליו ולמנוע תקלות בעתיד. כמו בכל רכב, גם כאן חשוב מאוד להקפיד על טיפולים תקופתיים, רצוי בהתאם להוראות היצרן. יתר על כן, חשוב לא פחות לבדוק מעת לעת את מפלס השמן בגיר, וכמובן להוסיף שמן במידה ונראה כי אתם צריכים לעשות זאת. כדאי לדעת גם כי נהיגה לא יציבה ואגרסיבית הורסת את הגיר, ולכן נמליץ לכם לנהוג בצורה זהירה ורגועה ככל שיתאפשר לכם. 

Rate this post