סטרטר לרכב

יש מגוון סיבות שיכולות להביא לבעיה בהתנעה. הרכב לא מניע, מה עושים? מערכת החשמל של הרכב מורכבת למדי אולם בבסיסה נמצאים המצברים והאלטרנטור. במידה והמצברים תקינים ומלאים, אם גם האלטרנטור תקין, בהחלט יכול להיות שישנה תקלה בסטרטר.

סטרטר לרכב, הלא הוא המתנע, הינו רכיב קטן אך חשיבותו גדולה. בקבוצת שלמה נאור ניתן לתקן או להחליף את כל סוגי הסטרטרים, לכל סוגי הרכבים, חדשים או ישנים. כיבואנים של חלפים מן השורה הראשונה מחו”ל, בשילוב שירותי מוסך מורשה, אתם יכולים לבחור. תוכלו לרכוש סטרטר לרכב לצורך הרכבה עצמית. תוכלו לרכוש את הסטרטר במחיר יבואן, ללא פערי תיווך בשילוב עם התקנה במחיר משתלם במיוחד. לרשותכם צוות מקצועי, אמין, אדיב – באבחון תקלות, הזמנת חלפים, תיקונים. הכל במקום אחד.

ה”מנוע” שמתחיל את פעולת המנוע

הסטרטר, מתנע, הינו רכיב שנועד להתחיל את פעילות המנוע ברכב. בלעדיו, המנוע לא יוכל לעשות את הצעד הראשון ההכרחי לפני כל נסיעה. יש בנמצא סוגים שונים של סטרטרים, ולא כולם חשמליים דווקא. אפשר לומר כי המתנע הוא למעשה, המנוע של המנוע. לאחר שהמנוע מתחיל להסתובב והבוכנות מתחילות לנוע, ממשיך מחזור הפעולה הקבוע שממשיך הלאה.

מדוע חשיבות הסטרטר האיכותי רבה כל כך

כפי שאמרנו, הסטרטר מתחיל את הפעלת המנוע ולכן, אם הוא איננו תקין, גם המנוע הכי טוב והכי מתוחזק לא יכול להביא תועלת. במידה והסטרטר ברכב שלכם “מזייף”, אם איננו מסוגל לבצע פעולה חלקה, כדאי לטפל בכך בהתאם. כדאי להוסיף כי ברכבים מודרניים רבים, בכל עמידה קצרה, ברמזור למשל, המנוע יודע לכבות את עצמו. כלומר, המתנע צריך לפעול עוד ועוד, לא רק בתחילת נסיעה אלא לאורך הדרך. משום כך, חשוב שבעתיים שהוא יהיה איכותי ובמצב תקין. קבוצת שלמה נאור יוכלו להתקין עבורכם את המתנע המתאים ביותר לרכב שלכם לצד שיפוצי מנוע ואף החלפת גיר או מנוע מייבוא.

מתי נולד הסטרטר הראשון

בתחילת ימיהם של כלי הרכב מבוססי המנוע החשמלי, תאמינו או לא, אבל לא היה סוייץ’ ולא היה סטרטר. את הרכבים היה ניתן להניע בעזרת ארכובה, ידית שהיה צריך לסובב באמצעות הידיים, מחוץ לרכב… כיום קשה להאמין שמצב כזה יכול היה להתקיים אך זו עובדה. רק בסוף המאה ה-19 החל להתגבש הרעיון החדשני. נדרשו כמה וכמה שנים עד שהפך לסטנדרט.

מתנעים מיוחדים לרכבים כבדים

רכבים מיוחדים ורכבים כבדים כמו משאיות, עשויים לפעול על בסיס מתנע שאיננו חשמלי. נמצא כי סטרטר פניאומטי יכול להיות מתאים יותר. נעשה שימוש במערכת הכוללת טורבינה ומדחס, אך העיקרון נותר אותו העיקרון. רק לאחר סיבוב המפתח והפעלת הסטרטר, הרכב יכול לצאת לדרך ולהפליג לדרכו.

על מנת לזהות תקלות בסטרטר כדאי להקדיש תשומת לב לחוש השמיעה. תקלות נפוצות מתחילות להופיע ביחד עם קליקים או קולות שונים, שאינם מופיעים כאשר הכל תקין. במידה ואתם לא בטוחים האם התקלה אכן נובעת בשל בעיה חשמלית או אחרת, לא כדאי להזניח. אתם מוזמנים להגיע למוסך של קבוצת שלמה נאור. נוכל לבדוק ולאבחן ואם צריך, תמצאו את הסטרטר התקין שיוכל להחליף את הרכיב הפגום

5/5 - (1 vote)