טורבו לרכב
הוספת מגדש טורבו לרכב הפכה בשנים האחרונות לאופציה מקובלת מאוד. המגדש – שנקרא גם צ’ארגר ולפעמים פשוט טורבו – מאפשר לנצל את הגזים שנפלטים ממילא מהמנוע כדי לשפר את הביצועים שלו. הרווח כפול: גם מקסימום יעילות וניצול מרבי של הדלק היקר וגם צמצום זיהום האוויר.
איך עובד מגדש הטורבו?
טורבו לרכב כולל שתי טורבינות, אחת חמה והשנייה קרה. הטורבינה החמה קולטת לתוכה את הגזים שנפלטים מהמנוע, ולמעשה הם אלה שמסובבים אותה. הסיבוב של הטורבינה החמה מניע את הטורבינה הקרה, והיא מזרימה אוויר אל המנוע. האוויר, שמתאפיין בלחץ גבוה, מגביר את קצב העבודה של המנוע. התוצאה: ביצועים מרשימים יותר בלי להגדיל את נפח המנוע – מנוע 1.2 ליטר יכול להפיק ביצועים דומים למנוע 1.6 ליטר!
עוד כדאי לדעת שמגדשים כוללים גם אינטרקולר, רכיב שמצנן את האוויר שבטורבינה הקרה כך שמקסימום מסת אוויר תוכל להידחס פנימה, וגם פורק עודפים. הפורק מונע היווצרות עומס יתר במנוע באמצעות פריקת הגזים העודפים (דרך האגזוז כמובן).
מה קורה כשיש בעיה בטורבו לרכב?
טורבו לרכב שכבר לא ממלא את תפקידו כדאי בדרך כלל להחליף. ישנה גם האופציה של שיפוץ טורבו אם רק חלק קטן מהמערכת הזו פגום. קבוצת שלמה נאור מייבאת לארץ מגדשים חדשים וגם משומשים שבזכותם ניתן לחסוך סכומי כסף גבוהים. כל טורבו נחדש רכש מחברות אמינות ומצטיינות בתחום, וכן עובר איזון והרצה ע”י מכונה ייעודית. הטורבואים המשומשים נבחנים בקפידה כדי לוודא שהם יספקו מקסימום תועלת.
הניסיון הרב של הצוות שלנו וההיכרות עם השוק מאפשרים לנו למצוא חלפים איכותיים מאוד במחירים תחרותיים, ובנוסף להבטיח מענה מושלם לכל צורך – ובפרט הטורבו המתאים ביותר לכל רכב ספציפי.