טורבו לקיה
הדגמים השונים של קיה הפכו בשנים האחרונות לפופולריים מאוד ובפרט הפיקנטו, הנירו והספורטאז'. בהתאם גדל מאוד גם הביקוש לטורבו לקיה, ואם גם אתם מתעניינים במוצר זה תוכלו להיעזר במידע שמפורט כאן בעמוד כדי לבחור נכון את החלק המתאים ביותר לרכב שלכם.
הסוגים השונים של טורבו לקיה
כשמחפשים טורבו לרכבי קיה מוצאים שתי קטגוריות עיקריות: מגדשים משומשים ומגדשים חדשים. טורבו חדש, כזה שעדיין לא נעשה בו שום שימוש, יספק תועלת גבוהה יותר ובפרט יבצע את המוטל עליו – שדרוג הביצועים של המנוע – לפרק זמן ארוך יותר. מצד שני, באופן טבעי גם העלות שלו גבוהה יותר. בהתאם יש מצבים שבהם יחס העלות-תועלת המשתלם ביותר מתקבל דווקא כשקונים חלק משומש וליתר דיוק מחודש.
שיקול נוסף הוא מסגרת התקציב שעומדת לרשותכם. אם הבחירה היא טורבו משומש או משופץ, מומלץ להעדיף חלק שהמקור שלו הוא פירוק רכב בחו"ל. הסיבה לכך היא שרוב חלקי החילוף שמגיעים מכלי רכב שפורקו מעבר לים, במדינות מערב אירופה או ארה"ב, מתאפיינים באיכות גבוהה יותר בהשוואה לחלקים שפורקו מכלי רכב כאן בארץ – גם בגלל מזג האוויר הקשוח בארץ וגם בגלל רמת התחזוקה השוטפת הגבוהה יותר מעבר לים. מאחר שטורבו לרכב עלול להישחק באופן משמעותי עקב האינטנסיביות של פעולת המרכיבים השונים שלו, לא כדאי להתפשר על האיכות.
התאמה מדויקת לדגם ולשנת הייצור
דגש חשוב שני בקניית טורבו לקיה הוא חובת ההתאמה המושלמת למנוע הספציפי אצלכם ברכב. מאחר שלמכונית מיני כמו קיה פיקנטו יש מן הסתם מנוע שונה מזה שמותקן ברכב פנאי-שטח בינוני כמו קיה נירו, יש גם הבדלים בין טורבו לקיה פיקנטו לבין טורבו לקיה נירו או טורבו לקיה ספורטאז'. גם לטורבו לקיה ריו או קיה סיד יהיו מאפיינים ייחודיים וכך גם עבור קיה אופטימה, קיה פורטה, קיה קרניבל ושאר דגמי יצרנית הרכב הצפון קוריאנית שכאמור הפכה במאה ה-21 לאחר המובילות בעולם.
מעבר להתאמה לדגם ייתכנו הבדלים גם בהתאם לשנת הייצור של המכונית הספציפית שלכם. המסקנה המתבקשת: חובה להגיע אך ורק למוסך מוסמך ואחראי, שמקפיד לעבוד מול יבואני חלקי חילוף לרכב שמתנהלת במקצועיות מרבית ומספקת מגדשים לכל סוגי ודגמי הקיה.
התועלת המשמעותית של טורבו לרכב קיה
טורבו הוא רכישה משתלמת מאוד. בזכות מרכיב זה שמתווסף למנוע ניתן לנצל את הגזים שנפלטים מהרכב ולהפיק גם ממנוע צנוע כוח רב הרבה יותר, כאילו היה זה מנוע גדול יותר. עיקרון הפעולה הוא סיבוב של טורבינה – בקצב מהיר מאוד של אלפי סיבובים בדקה, בזכות אותם גזים שנפלטים מהמנוע. הטורבינה הזו מסובבת טורבינה נוספת, וזו מובילה ליניקת אוויר קר מחוץ למנוע ולדחיסת אותו אוויר אל תוך המנוע. פעולה זו מבטיחה ניצול מקסימלי של הכוח של המנוע ובהתאם ביצועים עוצמתיים יותר לרכב.
התועלת כוללת גם הפחתה של צריכת הדלק ועל כן גם צמצום זיהום האוויר כתוצאה מהשימוש ברכב. במציאות שבה כבר ברור לגמרי שחובה לשמור על הסביבה כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן בנחת, זהו שיקול שחשוב לקחת בחשבון, וסיבה טובה נוספת להקפיד על בחירת טורבו לקיה ממקור אמין, כך שהחלק ימלא את התפקיד החיוני לטווח ארוך ככל האפשר.