גל ארכובה
תפקידו של המנוע הוא לאפשר את תנועת הגלגלים של הרכב, ולשם כך נדרשת באופן טבעי אנרגיה סיבובית. האנרגיה שמיוצרת במנוע היא אנרגיה קווית, ולכן יש צורך בהמרה שלה – וכאן נכנס לתמונה גל הארכובה (שמוכר גם בשם crankshaft או פשוט קראנק). גל ארכובה הוא מוט שמחובר מצד אחד אל הבוכנות, שנעות מעלה ומטה, ומצד שני אל הסרנים, וכך למעשה מתבצעת ההמרה של אנרגיה קווית לכדי אנרגיה סיבובית וכלי הרכב יכול לנוע.
עוד כדאי לדעת שגל ארכובה מיוצר מפלדה מחושלת, לעתים בשילוב פחמן. אל המוט מחוברים טלטלי המנוע וגם להם כמובן חלק בהמרת האנרגיה ובאפשור תנועת המכונית. כמו כן בכל גל ארכובה יש משקולות שהתפקיד שלהן הוא לצמצם את הרעידות במהלך המרת התנועה הקווית לתנועה סיבובית.
חלק זה של המנוע יושב על תושבת מיוחדת שכוללת מסבים – המסבים הראשיים שמספרם הוא מספר הצילינדרים ועוד אחד. נועלי מסב מוודאים שגל הארכובה לא יזוז מהמקום.
החלפת גל ארכובה
גל ארכובה לא תקין גורם למנוע לייצר רעש חריג, תופעה שמוכרת גם כקראנק דופק. גם כשנורת לחץ השמן במד השעונים נדלקת הסיבה לכך עלולה להיות בעיה בגל הארכובה. בחלק מהמקרים ניתן לתקן את החלק הזה במנוע ובפרט את המרכיבים שלו (מסבים, משקולות וכו’). במצבים אחרים ההמלצה היא להתקין גל ארכובה חדש.
קבוצת שלמה נאור מייבאת לארץ גלי ארכובה מקוריים ותואמים של היצרניות הטובות ביותר בעולם החלפים. הניסיון העשיר של הצוות שלנו וההיכרות עם השווקים הרלוונטיים מאפשרת לנו להגיע לאותם חלקי חילוף איכותיים במחירים תחרותיים. בנוסף אנחנו מקפידים על ביצוע בדיקות קפדניות לכל החלקים שאנחנו משווקים, לרבות גל הארכובה כמובן.